🚗 Honda, tarihinde ilk defa zarar açıkladı. 🧠 Google, YZ tabanlı 100 yenilik duyurdu. 🇲🇹 Malta vatandaşları ChatGPT'yi ücretsiz kullanacak. 🇮🇷 İran, sualtı veri kablolarından vergi alacak.
Herkese iyi bayramlar..Bu hafta bültende hoşuma giden bir haber oldu.. "Meta, 8 bin kişiyi işten çıkarmaya hazırlanırken, sürpriz bir kararla mevcut 7 bin çalışanını YZ odaklı yeni birimlere kaydırma kararı aldı" haberi
Büyük şirketler cart diye adam çıkarmak yerine çalışanları başka bölümlere kaydırsalar..
Eskiden buna "rotasyon" denirdi. Firmalar "şirket kültürünü almış kurallara aşina personelden vaz geçmek yerine uygun oldukları başka birimlerde çalıştırmayı öncelikli olarak düşünürlerdi. Bundan personelin haberi bile olmazdı.. Şurada çalışacaksın denirdi orada çalışılırdı..
Meta da bunu yapmış Bir farkla.. Önce işine son vermekle korkutmuş sonra yapmış..
"korku" günümüz tekno feodal kapitlaistinin en önemli kazanç argümanı nede olsa..
yoksa milyon kere milyon dolarlar nasıl kazanılır ?
V şekilli meşhur parmak işareti Britanya’da her zaman “zafer” anlamına gelmiyor. Sınıfta ikinci demek isterken hocanın çemkirmesi üzerine öğrenmiştim. Parmak izi dışarı bakarsa, öbür meşhur "orta parmak" anlamına geliyormuş. İngilizler bu konuda da bir fark yaratmışlar.
Merhaba, emekleriniz için teşekkürler. Toprak ile uğraşmaya başladıktan ve üretebilir olduktan sonra insanlık, zanaat, sanayileşme evrelerini yarar döngüsü ile geçirdi. Yapılması gereken iş için alet üretilmesi gerekiyordu ve üretenler diğer üretenlerden sebeplendi. Gel gelelim zamanımızda üretimi yapaylaştırıp kendimizi bu döngünün dışına çıkarıyoruz. “Derin” düşünebilen YZ’nin bir süre sonra aklına gelen, ürettiği enerjiden fazlasını tüketen insanları denklemden çıkarmak olabilir. Sonuçta değişken değerimiz sıfır olunca silinebiliriz, eksiye düşmemiz beklenmez. Yalnızlık hissetmeyen bir akıldan bahsediyoruz. İnsanları öldürmesine de gerek, yok sabırla ölmelerini bekleyebilir. Kabul etmek zorundayız, yıldızları ve galaksileri feth eden insanlık değil, hayatta kalma komutunu almış yapay zekası olacak. Söylemediğimiz sözün, yazmadığımız kodun efendisi olabiliriz. İyi tatiller.
Guzel bir gune yazinizla baslamak bir sans. Iceriklerin dolugu ve derinligi giderek artiyor. Tahminim bir iki sene icinde AI yardimi e yazacaginiz yaziyi AI yardimi ile icsellestirebecegiz. Sevgi ve saygılarımla 😊
Herkese iyi bayramlar..Bu hafta bültende hoşuma giden bir haber oldu.. "Meta, 8 bin kişiyi işten çıkarmaya hazırlanırken, sürpriz bir kararla mevcut 7 bin çalışanını YZ odaklı yeni birimlere kaydırma kararı aldı" haberi
Büyük şirketler cart diye adam çıkarmak yerine çalışanları başka bölümlere kaydırsalar..
Eskiden buna "rotasyon" denirdi. Firmalar "şirket kültürünü almış kurallara aşina personelden vaz geçmek yerine uygun oldukları başka birimlerde çalıştırmayı öncelikli olarak düşünürlerdi. Bundan personelin haberi bile olmazdı.. Şurada çalışacaksın denirdi orada çalışılırdı..
Meta da bunu yapmış Bir farkla.. Önce işine son vermekle korkutmuş sonra yapmış..
"korku" günümüz tekno feodal kapitlaistinin en önemli kazanç argümanı nede olsa..
yoksa milyon kere milyon dolarlar nasıl kazanılır ?
Çok iyi çok keyifliydi yine, emeğinize sağlık selamet
Vay be! 'Allem gullem' edip vakıf ürünü YZ modeline çöktüler he 🙂 Eline sağlık size ve herkese hayırlı bayramlar selamlar
V şekilli meşhur parmak işareti Britanya’da her zaman “zafer” anlamına gelmiyor. Sınıfta ikinci demek isterken hocanın çemkirmesi üzerine öğrenmiştim. Parmak izi dışarı bakarsa, öbür meşhur "orta parmak" anlamına geliyormuş. İngilizler bu konuda da bir fark yaratmışlar.
Yine şahane bir Dünya Halleri, elinize, emeginize sağlık
Değerli hocam emeğinize sağlık. Çok teşekkür ederim. İyi bayramlar.
Teşekkürler amirim
Merhaba, emekleriniz için teşekkürler. Toprak ile uğraşmaya başladıktan ve üretebilir olduktan sonra insanlık, zanaat, sanayileşme evrelerini yarar döngüsü ile geçirdi. Yapılması gereken iş için alet üretilmesi gerekiyordu ve üretenler diğer üretenlerden sebeplendi. Gel gelelim zamanımızda üretimi yapaylaştırıp kendimizi bu döngünün dışına çıkarıyoruz. “Derin” düşünebilen YZ’nin bir süre sonra aklına gelen, ürettiği enerjiden fazlasını tüketen insanları denklemden çıkarmak olabilir. Sonuçta değişken değerimiz sıfır olunca silinebiliriz, eksiye düşmemiz beklenmez. Yalnızlık hissetmeyen bir akıldan bahsediyoruz. İnsanları öldürmesine de gerek, yok sabırla ölmelerini bekleyebilir. Kabul etmek zorundayız, yıldızları ve galaksileri feth eden insanlık değil, hayatta kalma komutunu almış yapay zekası olacak. Söylemediğimiz sözün, yazmadığımız kodun efendisi olabiliriz. İyi tatiller.
Ellerine sağlık. Podcast yayınını keyifle dinleyip Haddimizi Aşıyorduk, bitirdin mi?
Hayır, bitirmedim. Bayramdan sonra devam edeceğim.
Amirim haftaya, bayram vardı bu hafta yazı yok türü bahaneler istemezük
Artık eti mi az yersiniz geziyi mi az yaparsınız tatile mi gitmezsiniz bilmem.
haha, recep bey podcastin yokluğunda biz okurları düşünen keyifli bir yorum olmuş size de teşekkürler
Çok değerli haberler, emeklerinize sağlık.
Guzel bir gune yazinizla baslamak bir sans. Iceriklerin dolugu ve derinligi giderek artiyor. Tahminim bir iki sene icinde AI yardimi e yazacaginiz yaziyi AI yardimi ile icsellestirebecegiz. Sevgi ve saygılarımla 😊