🏎️ Ferrari'nin güldürmeyen şakası: Luce. 📺 Samsung'un 6K oyun monitörü. 🇮🇹 AB'nin en büyük korsan yayın ağı kapatıldı. 🧑🤝🧑 ChatGPT yüzünden biten ilişkiler. 🤖 Dünyanın ilk "Robot Eğitim Merkezi".
Mahalleye havalı bir giriş yapmak istersem Ferrari Luce saçmalığındansa Unitree imzalı, “GD01”i tercih ederim. Aynı fiyat etiketine sahipler bu arada :)
Merhaba Serdar Bey, Tiangong kelimesi çincede -the palace in the sky- anlamına geliyor. Tian : sky Gong: palace . Malay/Çinli iş arkadaşlarımdan öğredim, paylaşmak istedim. Sevgiler.
Okurken aklımda deli sorular; “sadece şu bültenlerdeki bilgileri hazmetsem, noktaları birleştirebilsem alim olurum” ya da “ bi gün ‘yeter gari yazmıyom artık’ derse Amirim n’aparım acaba?” vs.
“Madem öyle cebinde AKrep mi var?” deseniz yeridir de cebimde değil tepemizde …
Teşekkürler Amirim. Nice bayram sevinçlerine hep birlikte!
Bayram günü bülten ilaç gibi geldi. nasıl teşekkür etsek azdır amirim.
Bu hafta Pilli Ferari haberi ilgimi çekti.
Ben nedense Arabalarla saatlerin çok fazla ortak yönü olduğuna inanırım. Mesela her ikiside erkek açısından önemli aksesuarlardır. Dolayısıile saatlerde quartz mekanizmanın hayatımıza girmesi gibi Elektrikli arabalara da böyle yaklaşıyorum. Gelecekte de mekanik saatleri mekanik arabalara ,Quartz saatleri de elektrikli arabalara benzetiyorum.
Bu durumda Ferrarinin elektrikli araç yapması da Rolex in quartz saat denemesi gibi olmuş .
Günümüzde mekanik saatlere mikro mekanik mühendisliği açısından nasıl saygı duyuyorsam ,Quarz mekanizmalara da şapka çıkarıyorum. Zira quartz denilen mucize buluş eğer saatlerde kullanılmasaydı bugün kullandığımız bilgisayarlar bu seviyede olamayacaktı, Hatta arabalardaki navigasyonların bile bu buluş sayesinde var..
Sonuç olarak Pilli arabalara tabiki karşı değilim ama öte yandan Rolex ciroları sektörde açık ara önde..Mekanik saatler daha kıymetli. Ben Ferarinin yerinde olsam elektrikli araba yapmayı tekrar düşünürdüm..
Diyeceğim o ki; herkes elektrikli araba alsın ama eski arabasını da satmasın İleride on tane elektrikli araba alabilir..Gelecek ne gösterir bilinmez..
Yazarken ben de içimden geçirdim fakat sonra "kozmonot" kadar aşina olmadığımız bir terim olduğunu düşündüm. Şimdi düşünüyorum, hata etmişim. Bundan sonra öyle yapacağım.
amirim ellerine sağlık. bi müsait vaktinde bültende abd ve çin kelimelerinin geçme oranını ve değişimi gösteren bi grafik yapsan başımıza gelecek "formasyon" neymiş görürüz belki :)
bu arada bakırbaş olan robot değil yılan. copperhead hem de doğulu olanı.
Nedense 200. beğeniyi yapmak mutlu etti beni
Ferrari Luce sayesinde, insanlar ilk defa Ferrari'ye binen birisi gördüğü zaman: "Vay o... ç... senin a... k.... " demeyecek 😅
Mahalleye havalı bir giriş yapmak istersem Ferrari Luce saçmalığındansa Unitree imzalı, “GD01”i tercih ederim. Aynı fiyat etiketine sahipler bu arada :)
Yine dolu dolu bir gündem için teşekkürler.
Podcast'in durumu nedir? Son bölümün üzerinden 2 ay geçmiş, gözümüz yollarda kaldı.
Yine muazzam dolu dolu bir içerik Teşekkürler
Merhaba Serdar Bey, Tiangong kelimesi çincede -the palace in the sky- anlamına geliyor. Tian : sky Gong: palace . Malay/Çinli iş arkadaşlarımdan öğredim, paylaşmak istedim. Sevgiler.
Okurken aklımda deli sorular; “sadece şu bültenlerdeki bilgileri hazmetsem, noktaları birleştirebilsem alim olurum” ya da “ bi gün ‘yeter gari yazmıyom artık’ derse Amirim n’aparım acaba?” vs.
“Madem öyle cebinde AKrep mi var?” deseniz yeridir de cebimde değil tepemizde …
Teşekkürler Amirim. Nice bayram sevinçlerine hep birlikte!
Yine şahane bir Dünya Halleri, elinize, emeğinize sağlık…
Bayram günü bülten ilaç gibi geldi. nasıl teşekkür etsek azdır amirim.
Bu hafta Pilli Ferari haberi ilgimi çekti.
Ben nedense Arabalarla saatlerin çok fazla ortak yönü olduğuna inanırım. Mesela her ikiside erkek açısından önemli aksesuarlardır. Dolayısıile saatlerde quartz mekanizmanın hayatımıza girmesi gibi Elektrikli arabalara da böyle yaklaşıyorum. Gelecekte de mekanik saatleri mekanik arabalara ,Quartz saatleri de elektrikli arabalara benzetiyorum.
Bu durumda Ferrarinin elektrikli araç yapması da Rolex in quartz saat denemesi gibi olmuş .
Günümüzde mekanik saatlere mikro mekanik mühendisliği açısından nasıl saygı duyuyorsam ,Quarz mekanizmalara da şapka çıkarıyorum. Zira quartz denilen mucize buluş eğer saatlerde kullanılmasaydı bugün kullandığımız bilgisayarlar bu seviyede olamayacaktı, Hatta arabalardaki navigasyonların bile bu buluş sayesinde var..
Sonuç olarak Pilli arabalara tabiki karşı değilim ama öte yandan Rolex ciroları sektörde açık ara önde..Mekanik saatler daha kıymetli. Ben Ferarinin yerinde olsam elektrikli araba yapmayı tekrar düşünürdüm..
Diyeceğim o ki; herkes elektrikli araba alsın ama eski arabasını da satmasın İleride on tane elektrikli araba alabilir..Gelecek ne gösterir bilinmez..
Herkese iyi bayramlar..
"Geri zekalı" güzledi.
Bir de Çin'in dronları havada şarj etmesi de süper olmuş (boku yedik!).
Çinli uzay ekibine Taykonot denmiyor mu Üstad
Yazarken ben de içimden geçirdim fakat sonra "kozmonot" kadar aşina olmadığımız bir terim olduğunu düşündüm. Şimdi düşünüyorum, hata etmişim. Bundan sonra öyle yapacağım.
Teşekkürler, selamlar, sevgiler.
Ben de bildiğinizden gram şüphe duymadan, yorumlarımızı okuyacak 1 kişi bile bunu öğrense kar bilerek sordum 🙏 Elinize sağlık, saygılar
Ben bilmiyordum mesela, sayende öğrenmiş oldum. Sağ ol :)
amirim ellerine sağlık. bi müsait vaktinde bültende abd ve çin kelimelerinin geçme oranını ve değişimi gösteren bi grafik yapsan başımıza gelecek "formasyon" neymiş görürüz belki :)
bu arada bakırbaş olan robot değil yılan. copperhead hem de doğulu olanı.
"Çin" konusunun kaçınılmaz olarak artan sıklığı benim de dikkatimi çekiyor. Uygun bir araç bulursam derleyip görselleştirmeye çalışacağım.
Öte yandan Bakırbaş, "Yılmayan Şeytan" filmindeki robotun adı. Yazıda paylaştığım bağlantıdan izleyebilirsiniz.
filmde robotun adı "robot" bakırbaş babasını intikamını almaya çalışan tekin isimli genco.
Çok teşekkürler keşke lise üniversite lere öğretmenlere de ulaşsa
İyi bayramlar
Değerli hocam emeklerinize sağlık. Çok teşekkür ederim.
Amirim emeğine sağlık.
Akaryakıt masrafından dolayı memleketine gidemeyenler için çok iyi oldu bu bülten:)
Sevgiler